Mondmaskers

Nu in Corona tijden heeft iedereen een mondmasker nodig. Dus heeft mijn familie ook wat besteld bij mij 😊 Aangezien ik wil dat mijn familie en vrienden veilig zijn heb ik ja gezegd. Straks lopen we naar de post en sturen we alles op. Natuurlijk stoppen we alles in een mooi zakje, hoe kan het ook anders. In deze donkere tijden krijgt iedereen graag een soort van cadeautje. 😊🎁
Ik heb het patroon van de libel gebruikt maar helemaal aangepast naar mijn eigen versie. Ik vond het een beetje makkelijker met mijn eigen aanpassingen.
De stoffen die ik gebruikt heb waren overschotten van mijn vorige creaties. Het zakje is gemaakt van gordijnstof en ook een leuk stofje. Het patroon is het groentezakje van c'est Saar en zelf een beetje aangepast naar mijn zin ook weer.
 
(Daarbij ik kon het niet laten er iets leuk van te maken 😉)
0 Berichten

Jaq Jaq Bird Krijtboekje testen


Ik mocht test-ouder zijn voor Blabloom en mocht het krijtboekje Forest met bijbehorende krijtjes uitproberen. Ik ben echt een grote fan van hun winkel en producten. Je kan als mama maar niet voorzichtig genoeg zijn met je kinderen. Toen ze vroegen voor testers van hun krijtboekjes van Jaq Jaq Bird was ik de eerste die reageerde. Victor tekent graag maar om altijd alles bij te houden dat is niet zo handig en neemt veel plaats in. Dus dacht ik oh zo iets zou misschien nog wel handig zijn. Ook als we bijvoorbeeld ergens naartoe gaan en hij nog moet wachten zoals op restaurant of dergelijke. 

Ik ben wel enorm blij met ons boekje en wil er zelfs nog eentje extra aanschaffen, aangezien ik twee jongens heb is het ook handig om een extra boekje te hebben.

 

Site:  https://www.blabloom.com/nl/blog/testoproepen/testers-gezocht-kleurkrijtboekjes-van-jaq-jaq-bird/561/ 

 


Omschrijf in 10-tal zinnen wat je vond van het krijtboekje. Wat zijn de voor- en nadelen van de dit boekje? Hoe heb je ze getest? Hoe heb je het product ervaren? Zou je dit product aanraden aan andere ouders? 

 

Het is een handig boekje en mijn zoontje is er dol op. Hij heeft veel fantasie en terwijl hij tekent verzint hij er ook verhalen bij. Samen hebben we dus al heel veel verhalen getekend en aan elkaar verteld. Het boekje wordt bijna dagelijks gebruikt. Je kunt het ook gemakkelijk schoonmaken, gewoon met wat water en een doek. 

Eerst dacht ik dat je de strepen ging blijven zien na een paar keren gebruiken. Ik heb de tekeningen er eens opzettelijk een dag lang laten op staan en de volgende dag gingen ze er nog steeds vlot af en het boekje was ook niet beschadigd. 

Het is ook handig dat niet alles onder het krijt hangt, zelfs op de handen valt het heel goed mee. 

Ik heb ondervonden dat mijn zoontje liever zonder het speciale krijthoudertje tekent zo kan hij sneller van kleur wisselen. Ik heb er al snel zelf een pennenzak bij gemaakt, want in de kleine houder die vastzit in het boekje passen niet veel krijtjes. In die pennenzak kan ik dan ook een kleine waterspray en doekje meenemen. 

Een vriendin van mij was ook onmiddellijk geïnteresseerd ze heeft een zoontje in het eerste leerjaar en vroeg me waar ze het boekje kon vinden. Ze wilde hem dan laten oefenen met rekenen en schrijven. Dus voor ouders met oudere kinderen is dit zeker ook een aanrader.

 

Speelplezier

 

Mijn zoontje en ik hebben samen uren getekend en verteld. Maar misschien zou een combinatie boekje voor de jongere kinderen wel handig zijn. Zodat ze ook een leuke prent hebben om in te kleuren als ze nog niet zo heel mooi kunnen tekenen.

 

Kwaliteit

 

Het boekje is van goede kwaliteit. Zelfs de dag nadien kon ik het nog vlot schoonmaken zonder dat de pagina beschadigd was. Het boekje is erg stevig en gemakkelijk mee te nemen omdat het zo dun is.

 

Pluspunten

 

Het is handig om de gebruikte pagina’s terug proper te maken met een beetje water en een doek. De krijtjes maken ook niet alles vuil zoals ander krijt. Je kan het gemakkelijk mee nemen omdat het zo dun is.

 

Minpunten

 

Wat ik wel spijtig vind is dat er geen combinatieboekje bestaat. Een boekje waarbij er zowel een paar kleurplaten in staan alsook lege bladeren om op te tekenen. Als ze dan even niet meer weten wat te tekenen kunnen ze ook iets kleuren.

 

0 Berichten

Een T-shirt voor een verjaardag


Mijn schoonzus vroeg me om een T-shirt te maken voor de verjaardag van haar vriendin haar zoontje. Hij werd 1 jaar.

 

Ze was er enorm blij mee. Ik heb er ook een mooi doosje voor gemaakt. Dat is toch leuker om af te geven.



stof: stoffenspektakel

patroon: https://www.zonen09.be het patroon van billie

0 Berichten

Grote zak


Mijn tante had dringend een grote zak nodig voor in haar klas. Voor het vak MOM. De kinderen mogen de zak mee nemen naar huis en vol stoppen met spullen van zichzelf om de volgende dag of de week nadien over zichzelf te vertellen. (Daarom moest hij ook heel erg groot zijn. Zodat ze heel veel mee kunnen nemen.)

:)

Ze wilde graag iets met blauw en wit omdat dit de kleuren van haar klas zijn.

Ik hoop dat ze er heel blij mee is als ze hem morgen in ontvangst neemt. 

stof: oude stof van mijn tante

patroon: eigen denkwerk



0 Berichten

Overtrek voor Dolce Gusto

We waren gisteren bezig met de mand voor Kobe en vandaag hebben we nog het mandje voor Nikki gemaakt! Dus had ik nog tijd om de overtrek voor de Dolce Gusto van mijn mama te maken. Ze had dit al zo een paar keer gevraagd en laten vallen en ik dacht nu we toch bezig zijn kunnen we maar ineens voort doen. En dit is het resultaat. Ben er best wel trots op en blij mee. Het is mijn eigen idee en ontwerp! :)

patroon: eigen idee

stof: stoffenspektakel


0 Berichten